Loading...
Regulamin sprzedaży biletów on line
REGULAMIN
WYCIECZKI WIGIERSKĄ KOLEJĄ WĄSKOTOROWĄ
ORAZ
ZAKUPU BILETÓW ON-LINE PRZEZ PLATFORMĘ INTERNETOWĄ
§ 1
- Niniejszy Regulamin (zwany dalej Regulaminem) określa zasady świadczenia:
a) usługi turystycznej - wycieczki Wigierską Koleją Wąskotorową na trasie Płociczno Tartak-Zielona Karczma-Płociczno Tartak w Wigierskim Parku Narodowym i Puszczy Augustowskiej (zwana dalej Wycieczką);
b) usługi zakupu biletów on-line za pośrednictwem platformy internetowej: www.bilety.augustowska.pl; - Usługi wskazane w ust. 1 są świadczone przez Wigierską Kolej Wąskotorową s.c. Lucyna Huryn Stanisław Huryn, 16-402 Suwałki, Płociczno Tartak 40, NIP: 844-20-25-604, REGON: 791006501, www.augustowska.pl, e-mail: biuro@augustowska.pl, tel. 603-165-390 (zwana dalej WKW);
- Rozpoczęcie i zakończenie Wycieczki odbywa się na stacji kolejki w miejscowości Płociczno Tartak, 16-402 Suwałki. Czas trwania wycieczki około 2,5 h. Po drodze kolejka zatrzymuje się na przystankach nad jeziorem Wigry (Binduga, Powały, Bartny Dół) oraz na przystanku Zielona Karczma.
- Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do skorzystania z Wycieczki jest bilet zakupiony na stacji początkowej w Płocicznie Tartak lub bilet zakupiony on-line za pośrednictwem platformy internetowej www.bilety.augustowska.pl;
- Ceny biletów indywidualnych są następujące:
a) dorośli: 49 zł;
b) młodzież do ukończenia 16 lat: 37 zł;
c) dzieci do ukończenia 7 lat: 9 zł;
d) opłata za psa: 9 zł; - Ceny biletów dla grup zorganizowanych (min. 40 osób):
a) dorośli: 46 zł;
b) młodzież do ukończenia 16 lat: 34 zł;
c) dzieci do ukończenia 7 lat: 9 zł;
d) opłata za psa: 9 zł; - Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi.
- Ceny biletów wskazane w ust. 5 i 6 dotyczą kursów planowych. W przypadku rezerwacji kursu na zamówienie ceny ustalane są indywidualnie.
- Jedna wycieczka zabiera maksymalnie 300 osób. Miejsca nie są numerowane.
- Uczestnictwo w Wycieczce wiąże się ze wstępem na teren Wigierskiego Parku Narodowego (zwanego Parkiem), będącego państwową osobą prawną, działającą na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody.
- Na podstawie obowiązujących przepisów prawa za wstęp do Parku pobierane są opłaty. Dodatkowe informacje o zasadach wstępu do Parku znajdują się pod adresem www.wigpn.gov.pl.
- WKW posiada w sprzedaży karty wstępu jednodniowe: pełnopłatne w cenie 8 zł oraz ulgowe w cenie 4 zł. Sprzedaż odbywa się wyłącznie w kasie na stacji początkowej w Płocicznie Tartak. Zakupu biletów wstępu do Parku można dokonać również online na stronie www.wpn.eparki.pl.
- WKW nie wymaga od uczestników Wycieczki zakupu biletów wstępu do Wigierskiego Parku Narodowego (gdyż uczestnik może je mieć kupione gdzie indziej), ani też nie prowadzi kontroli tych biletów.
- WKW informuje, iż odpowiednie służby Parku mogą podczas Wycieczki przeprowadzić kontrolę posiadania biletów wstępu do Parku. WKW nie odpowiada za skutki braku biletów wstępu do Parku.
- Nabywca biletu on-line za pośrednictwem platformy internetowej dokonuje wyboru liczby biletów, ich rodzaju oraz terminu Wycieczki.
- Platforma internetowa on-line umożliwia wyłącznie zakup biletów, co wiąże się z koniecznością ich opłacenia on-line.
- Rezerwacja biletów odbywa się wyłącznie drogą telefoniczną lub mailowo. Rezerwacje są prowadzone wyłącznie dla grup zorganizowanych.
- Zakup biletów on-line za pośrednictwem platformy internetowej na dany termin jest możliwy nie później niż na 20 minut przed wybraną godziną rozpoczęcia Wycieczki.
- Bilety nabywane on-line za pośrednictwem platformy internetowej powinny być opłacone w ciągu 1 godziny od utworzenia zamówienia. W przeciwnym razie wybrane bilety wracają do puli biletów dostępnych.
- Warunkiem skutecznego przeprowadzenia transakcji zakupu biletu on-line jest podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet oraz akceptacja niniejszego Regulaminu. Przerwanie transakcji unieważnia rozpoczęty proces sprzedaży.
- WKW może odmówić uczestnictwa w Wycieczce osobie niezarejestrowanej w systemie sprzedaży. Bilet posiada nadany unikatowy numer. W przypadku jego skasowania nie jest możliwe ponowne uczestnictwo w Wycieczce na podstawie tego biletu. W związku z tym nie należy nikomu udostępniać treści posiadanego biletu.
- Klienci dokonujący zakupu biletu on-line za pośrednictwem platformy internetowej realizują płatność za zakupiony bilet przelewem elektronicznym jedynie za pośrednictwem platformy PayU, prowadzonej przez PayU SA, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych po numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000274399, NIP: 779-23-08-495, REGON: 300523444.
- Szczegółowe informacje o warunkach płatności i przelewów internetowych znajdują się w regulaminie PayU na stronie www.poland.payu.com.
- Klient uiszczając opłatę za Wycieczkę potwierdza zawarcie umowy kupna biletu.
- W celu otrzymania faktury VAT nabywca biletu powinien zaznaczyć w systemie rezerwacji okienko „Chcę otrzymać fakturę VAT”, podać poprawne i aktualne dane stosując się do instrukcji zawartej na stronie. Faktura zostanie wysłana pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez nabywcę biletu.
- Po zaksięgowaniu należności wysyłany jest gotowy do wydrukowania bilet na adres e-mail podany przez nabywcę. Bilet można także okazać do kontroli w formie cyfrowej na urządzeniu mobilnym (np. smartfon).
- Bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy o uczestnictwo w Wycieczce oraz upoważniającym na wstęp do wagonu kolejki.
- Zakup biletów on-line, za które klient otrzymuje paragon niefiskalny lub fakturę zwalnia podatnika z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy fiskalnej.
- Klienci dokonujący zakupu biletu w kasie na stacji kolejki w Płocicznie Tartak realizują płatność za bilet gotówką lub kartą płatniczą.
- W przypadkach losowych, w szczególności niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających odbycie Wycieczki, powalenia drzewa na trasę kolejki, awarii pojazdów lub urządzeń związanych z ruchem – WKW zwraca należność za niezrealizowaną część Wycieczki, chyba że nabywca biletu skorzysta z innego terminu zaproponowanego przez WKW w ramach tej samej ceny biletu.
- Kontrolę biletów na odbycie Wycieczki przeprowadza załoga pociągu oraz upoważnieni kontrolerzy. Kontrolę przeprowadza się podczas wejścia na pokład lub podczas Wycieczki. Uczestnik Wycieczki powinien posiadać ważny bilet.
- WKW ma prawo naliczyć opłatę w wysokości 10-krotności ceny normalnego biletu Uczestnikowi Wycieczki, który nie okazał ważnego biletu lub faktury, nie okazał dokumentu uprawniającego do biletu ulgowego.
- Uczestnik Wycieczki ma obowiązek zachować bilet do kontroli. Bilet uszkodzony lub zniszczony, który nie nadaje się do kontroli jest nieważny.
- Kierownik pociągu ma prawo odmówić uczestnictwa w Wycieczce po czasie przewidzianym w rozkładzie na odjazd.
- Uczestnicy Wycieczki mają obowiązek wykonywać polecenia obsługi kolejki związane z bezpieczeństwem i zachowaniem porządku.
- Podczas Wycieczki zabronione jest:
a) zanieczyszczanie pociągu, niszczenie i zmienianie ustawień urządzeń służących do obsługi ruchu,
b) wyrzucanie przedmiotów z pociągu,
c) palenie tytoniu,
d) spożywanie środków psychoaktywnych i substancji psychotropowych,
e) zakłócanie spokoju,
f) wchodzenie do miejsc nie przeznaczonych dla uczestników Wycieczki,
g) wychylanie się,
h) przebywanie na stopniach przy wejściu podczas jazdy,
i) jazda z otwartymi drzwiami do wagonu,
j) siadanie na barierkach,
k) przechodzenie z wagonu do wagonu,
l) opieranie się o drzwi pociągu,
m) wsiadanie do pociągu po sygnale odjazdu,
n) pozostawianie zwierząt bez dozoru oraz wprowadzanie lub wpuszczanie psów bez kagańców i smyczy,
o) przechodzenie przez torowisko w miejscach do tego nie wyznaczonych,
p) przebywanie na torowisku,
q) wnoszenie i przewożenie broni i materiałów niebezpiecznych lub innych przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, wyposażenia, budowli i urządzeń oraz pojazdów. - Do pociągu można wsiadać i wysiadać wyłącznie na przeznaczonych do tego przystankach i tylko po całkowitym zatrzymaniu pociągu. W uzasadnionych przypadkach za wiedzą i zgodą kierownika pociągu wsiadać i wysiadać można także poza stałymi przystankami z zachowaniem maksymalnej ostrożności.
- WKW nie odpowiada za rzeczy pozostawione w kolejce.
- Osoby nie posiadające ważnego biletu, zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi, mogą być niedopuszczone do Wycieczki lub usunięte z Wycieczki.
- Zgodnie z treścią art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- Bilet zakupiony on-line na platformie internetowej WKW nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem odwołania przez WKW wycieczki w terminie, w którym bilet miał być wykorzystany.
- WKW jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, jednakże zobowiązany jest do wskazania ważnej przyczyny.
- Reklamacje można składać do WKW za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@augustowska.pl lub pisemnie na adres Wigierska Kolej Wąskotorowa sc Lucyna Huryn Stanisław Huryn, 16-402 Suwałki, Płociczno Tartak 40.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane teleadresowe, opis przyczyny reklamacji oraz zdjęcie biletu (ewentualnie bilet w formie pliku cyfrowego zakupiony on-line) i paragonu lub faktury.
- WKW ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego jest wysyłana na podany w reklamacji adres e-mail lub pisemnie.
- Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów. W szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich prowadzony jest przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Administratorem danych osobowych osób, które zakupiły bilety on-line jest Wigierska Kolej Wąskotorowa s.c. Lucyna Huryn Stanisław Huryn, 16-402 Suwałki, Płociczno-Tartak 40 NIP: 8442025604, tel. 603165390, e-mail: biuro@augustowska.pl (zwany dalej Administratorem).
- We wszelkich sprawach dotyczących danych osobowych należy kontaktować się z Administratorem.
- Dane osobowe osób, które zakupiły bilet on-line są przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, zgodnie z przepisami prawa, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Dane osób, które zakupiły bilet on-line są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa w następujących celach:
a) w celu zawarcia umowy na odległość lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, w celu wykonania umowy;
b) w celu wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w celach księgowych, podatkowych, reklamacyjnych, w celu przekazania informacji na żądanie organu państwowego na podstawie przepisów szczególnych, np. policji, prokuraturze, sądowi;
c) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób, których dane dotyczą. - Osoby, które zakupiły bilet on-line mają prawo:
a) do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
b) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
c) w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie oświadczenia o wyrażeniu zgody, osoba wyrażająca taką zgodę ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie; - Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów opisanych powyżej w ust. 50.
- Ceny usług świadczonych przez WKW zawierają podatek VAT.
- W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa, w tym Kodeksu cywilnego.
- Informacje znajdujące się na stronach internetowych WKW nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.