Wigierska Kolej Wąskotorowa
Loading...

Regulamin sprzedaży biletów on line

REGULAMIN
WYCIECZKI WIGIERSKĄ KOLEJĄ WĄSKOTOROWĄ
ORAZ
ZAKUPU BILETÓW ON-LINE PRZEZ PLATFORMĘ INTERNETOWĄ

§ 1

  1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej Regulaminem) określa zasady świadczenia:
    a) usługi turystycznej - wycieczki Wigierską Koleją Wąskotorową na trasie Płociczno Tartak-Zielona Karczma-Płociczno Tartak w Wigierskim Parku Narodowym i Puszczy Augustowskiej (zwana dalej Wycieczką);
    b) usługi zakupu biletów on-line za pośrednictwem platformy internetowej: www.bilety.augustowska.pl;
  2. Usługi wskazane w ust. 1 są świadczone przez Wigierską Kolej Wąskotorową s.c. Lucyna Huryn Stanisław Huryn, 16-402 Suwałki, Płociczno Tartak 40, NIP: 844-20-25-604, REGON: 791006501, www.augustowska.pl, e-mail: biuro@augustowska.pl, tel. 603-165-390 (zwana dalej WKW);
  3. Rozpoczęcie i zakończenie Wycieczki odbywa się na stacji kolejki w miejscowości Płociczno Tartak, 16-402 Suwałki. Czas trwania wycieczki około 2,5 h. Po drodze kolejka zatrzymuje się na przystankach nad jeziorem Wigry (Binduga, Powały, Bartny Dół) oraz na przystanku Zielona Karczma.
  4. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do skorzystania z Wycieczki jest bilet zakupiony na stacji początkowej w Płocicznie Tartak lub bilet zakupiony on-line za pośrednictwem platformy internetowej www.bilety.augustowska.pl;
  5. Ceny biletów indywidualnych są następujące:
    a) dorośli: 49 zł;
    b) młodzież do ukończenia 16 lat: 37 zł;
    c) dzieci do ukończenia 7 lat: 9 zł;
    d) opłata za psa: 9 zł;
  6. Ceny biletów dla grup zorganizowanych (min. 40 osób):
    a) dorośli: 46 zł;
    b) młodzież do ukończenia 16 lat: 34 zł;
    c) dzieci do ukończenia 7 lat: 9 zł;
    d) opłata za psa: 9 zł;
  7. Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi.
  8. Ceny biletów wskazane w ust. 5 i 6 dotyczą kursów planowych. W przypadku rezerwacji kursu na zamówienie ceny ustalane są indywidualnie.
  9. Jedna wycieczka zabiera maksymalnie 300 osób. Miejsca nie są numerowane.
  10. Uczestnictwo w Wycieczce wiąże się ze wstępem na teren Wigierskiego Parku Narodowego (zwanego Parkiem), będącego państwową osobą prawną, działającą na podstawie ustawy z dnia 16.04.2004 r. o ochronie przyrody.
  11. Na podstawie obowiązujących przepisów prawa za wstęp do Parku pobierane są opłaty. Dodatkowe informacje o zasadach wstępu do Parku znajdują się pod adresem www.wigpn.gov.pl.
  12. WKW posiada w sprzedaży karty wstępu jednodniowe: pełnopłatne w cenie 8 zł oraz ulgowe w cenie 4 zł. Sprzedaż odbywa się wyłącznie w kasie na stacji początkowej w Płocicznie Tartak. Zakupu biletów wstępu do Parku można dokonać również online na stronie www.wpn.eparki.pl.
  13. WKW nie wymaga od uczestników Wycieczki zakupu biletów wstępu do Wigierskiego Parku Narodowego (gdyż uczestnik może je mieć kupione gdzie indziej), ani też nie prowadzi kontroli tych biletów.
  14. WKW informuje, iż odpowiednie służby Parku mogą podczas Wycieczki przeprowadzić kontrolę posiadania biletów wstępu do Parku. WKW nie odpowiada za skutki braku biletów wstępu do Parku.
  15. Nabywca biletu on-line za pośrednictwem platformy internetowej dokonuje wyboru liczby biletów, ich rodzaju oraz terminu Wycieczki.
  16. Platforma internetowa on-line umożliwia wyłącznie zakup biletów, co wiąże się z koniecznością ich opłacenia on-line.
  17. Rezerwacja biletów odbywa się wyłącznie drogą telefoniczną lub mailowo. Rezerwacje są prowadzone wyłącznie dla grup zorganizowanych.
  18. Zakup biletów on-line za pośrednictwem platformy internetowej na dany termin jest możliwy nie później niż na 20 minut przed wybraną godziną rozpoczęcia Wycieczki.
  19. Bilety nabywane on-line za pośrednictwem platformy internetowej powinny być opłacone w ciągu 1 godziny od utworzenia zamówienia. W przeciwnym razie wybrane bilety wracają do puli biletów dostępnych.
  20. Warunkiem skutecznego przeprowadzenia transakcji zakupu biletu on-line jest podanie danych wymaganych przez system, dokonanie zapłaty za bilet oraz akceptacja niniejszego Regulaminu. Przerwanie transakcji unieważnia rozpoczęty proces sprzedaży.
  21. WKW może odmówić uczestnictwa w Wycieczce osobie niezarejestrowanej w systemie sprzedaży. Bilet posiada nadany unikatowy numer. W przypadku jego skasowania nie jest możliwe ponowne uczestnictwo w Wycieczce na podstawie tego biletu. W związku z tym nie należy nikomu udostępniać treści posiadanego biletu.
  22. Klienci dokonujący zakupu biletu on-line za pośrednictwem platformy internetowej realizują płatność za zakupiony bilet przelewem elektronicznym jedynie za pośrednictwem platformy PayU, prowadzonej przez PayU SA, 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 186, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru usług płatniczych po numerem IP1/2012, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000274399, NIP: 779-23-08-495, REGON: 300523444.
  23. Szczegółowe informacje o warunkach płatności i przelewów internetowych znajdują się w regulaminie PayU na stronie www.poland.payu.com.
  24. Klient uiszczając opłatę za Wycieczkę potwierdza zawarcie umowy kupna biletu.
  25. W celu otrzymania faktury VAT nabywca biletu powinien zaznaczyć w systemie rezerwacji okienko „Chcę otrzymać fakturę VAT”, podać poprawne i aktualne dane stosując się do instrukcji zawartej na stronie. Faktura zostanie wysłana pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez nabywcę biletu.
  26. Po zaksięgowaniu należności wysyłany jest gotowy do wydrukowania bilet na adres e-mail podany przez nabywcę. Bilet można także okazać do kontroli w formie cyfrowej na urządzeniu mobilnym (np. smartfon).
  27. Bilet jest dokumentem potwierdzającym zawarcie umowy o uczestnictwo w Wycieczce oraz upoważniającym na wstęp do wagonu kolejki.
  28. Zakup biletów on-line, za które klient otrzymuje paragon niefiskalny lub fakturę zwalnia podatnika z obowiązku ewidencjonowania obrotu przy zastosowaniu kasy fiskalnej.
  29. Klienci dokonujący zakupu biletu w kasie na stacji kolejki w Płocicznie Tartak realizują płatność za bilet gotówką lub kartą płatniczą.
  30. W przypadkach losowych, w szczególności niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających odbycie Wycieczki, powalenia drzewa na trasę kolejki, awarii pojazdów lub urządzeń związanych z ruchem – WKW zwraca należność za niezrealizowaną część Wycieczki, chyba że nabywca biletu skorzysta z innego terminu zaproponowanego przez WKW w ramach tej samej ceny biletu.
  31. Kontrolę biletów na odbycie Wycieczki przeprowadza załoga pociągu oraz upoważnieni kontrolerzy. Kontrolę przeprowadza się podczas wejścia na pokład lub podczas Wycieczki. Uczestnik Wycieczki powinien posiadać ważny bilet.
  32. WKW ma prawo naliczyć opłatę w wysokości 10-krotności ceny normalnego biletu Uczestnikowi Wycieczki, który nie okazał ważnego biletu lub faktury, nie okazał dokumentu uprawniającego do biletu ulgowego.
  33. Uczestnik Wycieczki ma obowiązek zachować bilet do kontroli. Bilet uszkodzony lub zniszczony, który nie nadaje się do kontroli jest nieważny.
  34. Kierownik pociągu ma prawo odmówić uczestnictwa w Wycieczce po czasie przewidzianym w rozkładzie na odjazd.
  35. Uczestnicy Wycieczki mają obowiązek wykonywać polecenia obsługi kolejki związane z bezpieczeństwem i zachowaniem porządku.
  36. Podczas Wycieczki zabronione jest:
    a) zanieczyszczanie pociągu, niszczenie i zmienianie ustawień urządzeń służących do obsługi ruchu,
    b) wyrzucanie przedmiotów z pociągu,
    c) palenie tytoniu,
    d) spożywanie środków psychoaktywnych i substancji psychotropowych,
    e) zakłócanie spokoju,
    f) wchodzenie do miejsc nie przeznaczonych dla uczestników Wycieczki,
    g) wychylanie się,
    h) przebywanie na stopniach przy wejściu podczas jazdy,
    i) jazda z otwartymi drzwiami do wagonu,
    j) siadanie na barierkach,
    k) przechodzenie z wagonu do wagonu,
    l) opieranie się o drzwi pociągu,
    m) wsiadanie do pociągu po sygnale odjazdu,
    n) pozostawianie zwierząt bez dozoru oraz wprowadzanie lub wpuszczanie psów bez kagańców i smyczy,
    o) przechodzenie przez torowisko w miejscach do tego nie wyznaczonych,
    p) przebywanie na torowisku,
    q) wnoszenie i przewożenie broni i materiałów niebezpiecznych lub innych przedmiotów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, wyposażenia, budowli i urządzeń oraz pojazdów.
  37. Do pociągu można wsiadać i wysiadać wyłącznie na przeznaczonych do tego przystankach i tylko po całkowitym zatrzymaniu pociągu. W uzasadnionych przypadkach za wiedzą i zgodą kierownika pociągu wsiadać i wysiadać można także poza stałymi przystankami z zachowaniem maksymalnej ostrożności.
  38. WKW nie odpowiada za rzeczy pozostawione w kolejce.
  39. Osoby nie posiadające ważnego biletu, zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi, mogą być niedopuszczone do Wycieczki lub usunięte z Wycieczki.
  40. Zgodnie z treścią art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
  41. Bilet zakupiony on-line na platformie internetowej WKW nie podlega zwrotowi, za wyjątkiem odwołania przez WKW wycieczki w terminie, w którym bilet miał być wykorzystany.
  42. WKW jest uprawniony do wypowiedzenia umowy, jednakże zobowiązany jest do wskazania ważnej przyczyny.
  43. Reklamacje można składać do WKW za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@augustowska.pl lub pisemnie na adres Wigierska Kolej Wąskotorowa sc Lucyna Huryn Stanisław Huryn, 16-402 Suwałki, Płociczno Tartak 40.
  44. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać dane teleadresowe, opis przyczyny reklamacji oraz zdjęcie biletu (ewentualnie bilet w formie pliku cyfrowego zakupiony on-line) i paragonu lub faktury.
  45. WKW ustosunkuje się do zgłoszenia reklamacyjnego w terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego jest wysyłana na podany w reklamacji adres e-mail lub pisemnie.
  46. Klient będący Konsumentem ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów. W szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny. Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich prowadzony jest przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  47. Administratorem danych osobowych osób, które zakupiły bilety on-line jest Wigierska Kolej Wąskotorowa s.c. Lucyna Huryn Stanisław Huryn, 16-402 Suwałki, Płociczno-Tartak 40 NIP: 8442025604, tel. 603165390, e-mail: biuro@augustowska.pl (zwany dalej Administratorem).
  48. We wszelkich sprawach dotyczących danych osobowych należy kontaktować się z Administratorem.
  49. Dane osobowe osób, które zakupiły bilet on-line są przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, zgodnie z przepisami prawa, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
  50. Dane osób, które zakupiły bilet on-line są przetwarzane przez Administratora zgodnie z przepisami prawa w następujących celach:
    a) w celu zawarcia umowy na odległość lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, w celu wykonania umowy;
    b) w celu wypełnienia obowiązków prawnych wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w celach księgowych, podatkowych, reklamacyjnych, w celu przekazania informacji na żądanie organu państwowego na podstawie przepisów szczególnych, np. policji, prokuraturze, sądowi;
    c) w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami osób, których dane dotyczą.
  51. Osoby, które zakupiły bilet on-line mają prawo:
    a) do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
    b) do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
    c) w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie oświadczenia o wyrażeniu zgody, osoba wyrażająca taką zgodę ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
  52. Dane osobowe są przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji celów opisanych powyżej w ust. 50.
  53. Ceny usług świadczonych przez WKW zawierają podatek VAT.
  54. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa, w tym Kodeksu cywilnego.
  55. Informacje znajdujące się na stronach internetowych WKW nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.